-
Penyelesaian Masalah-Masalah Kompleks Dalam Tempoh Masa Singkat
Memanfaatkan pengalaman dan kepakaran warga organisasi/perkhidmatan awam dalam sesi percambahan fikiran secara intensif bagi mengenalpasti penyelesaian radikal, inovatif dan praktikal... -
Penjenamaan Semula Imej, Fungsi dan Perkhidmatan Sedia Ada
Mengkaji semula fungsi sedia ada bagi sesuatu urusan yang tidak lagi releven atau sesuai dengan keadaan semasa Memperkenalkan fungsi atua perkhidmatan baru untuk meningkatkan imej atau hasil pendapatan jabatan/agensi ... -
Mendekati Masyarakat
Melaksanakan program yang lebih mesra masyarakat Memudahkan rakyat memberi aduan, input dan cadangan ke arah penambahbaikan program dan penyampaian perkhidmatan ... -
Penyampaian Perkhidmatan Alternatif
Menggunakan kepakaran dan kemahiran pihak ketiga untuk menyampaikan perkhidmatan kepada kumpulan sasar tertentu Membolehkan jabatan/agensi memberi tumpuan kepada perkhidmatan teras ... -
Perkongsian
Perkongsian yang lebih strategik antara jabatan/agensi dengan semua pihak berkepentingan dalam merangka dasar dan program serta memastikan perkhidmatan dan output benar-benar memenuhi kehendak pelanggan dan stakeholders... -
Pengukuran Prestasi
Menyediakan standard dan norma bagi setiap perkhidmatan yang disediakan kepada pelanggan Sentiasa menambahbaik standard dan norma perkhidmatan bagi setiap perkhidmatan yang disediakan ... -
Kawal Selia
Kaedah melaksanakan kawal selia yang lebih fleksibel di mana pihak yang dikawal akan membuat pengakuan sendiri tentang sesuatu permohonan Penguatkuasaan dilaksanakan secara rawak atau mengikut keperluan dengan penaliti yang berat sekiranya berlaku... -
Pemantapan Proses Kerja
Proses kerja sedia ada boleh diperkemas bagi memudahkan urusan oleh pelanggan Perkhidmatan yang dahulunya dilaksanakan secara berasingan boleh disatukan Bayaran yang tidak cost effective dimansuhkan ... -
Integrasi Perkhidmatan
Pengintegrasian perkhidmatan sama ada dalam jabatan/agensi atau merentasi pelbagai agensi dapat meningkatkan kualiti dan menjimatkan masa urusan oleh pelanggan Memberi pilihan kepada pelanggan dalam mengakses perkhidmatan jabatan/agensi Pelanggan... -
Penurunan Kuasa
Penurunan kuasa ini boleh dilaksanakan daripada peringkat lebih tinggi ke peringkat yang lebih rendah dapat mengurangkan kerenah birokrasi serta mempercepatkan proses membuat keputusan dan penyampaian perkhidmatan... -
Struktur Organisasi
Perubahan kepada struktur organisasi bagi memenuhi keperluan bidang tumpuan, fungsi dan tanggungjawabbaru Perubahan struktur organisasi ini boleh melibatkan penyelarasan, pengembangan, percantuman atau pemisahan fungsi ...
- Page :
- 1
- Total Posts: 11
- Total Resolved Posts: 0
- Total Unresolved Posts: 11
- Total Users: 1
- Latest Member: Super User
- Online Users: 6 other guests